Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Khamis, September 24, 2009

Patuh tanpa bersyarat.........Namun, cubalah fahaminya walaupun sehari selembar benang.........

Kenapa kita mesti patuh kepada perintah Tuhan ?. Inilah di antara persoalan yang sangat tidak disukai oleh pemikiran orang-orang "Atheist" atau "freethinker".
Jawapan mudah ialah "Kerana kita milik Allah. Allahlah yang mencipta kita dan tentulah maha mengetahui apakah yang mesti dilakukan oleh hamba-hamba kepada Penciptanya agar hidup mereka selamat di dunia dan di akhirat". Jika kita rasa pemikiran kita sebagai manusia sangat logik, maka haruslah kita ingat bahawa sains dan teknologi Tuhan mencipta manusia adalah "Maha Logik". Kerana kelogikan tersebut adalah merangkumi "rasional tubuh" dan "rasional roh" yang tidak mampu dikoreksi oleh pemikiran manusia yang logiknya separuh jalan sahaja, seperti akar pokok yang ada jidal pada hujungnya. Ingatlah walaupun ia terpasak kuat , tetapi keadaanya masih tergantung di dalamm bumi. Sedangkan betapa misterinya "logik roh" adalah tidak terbatas...."Merangkumi 7 petala langit serta 7 petala bumi"....Inilah yang dialami oleh "Jiwa" Rasulullah S.A.W. Sebab itulah Baginda merupakan manusia yang paling patuh kepada perintah Allah. Dan Bagindalah manusia yang paling hebat samada di dunia mahupun di akhirat. Bagindalah yang Allah jadikan "Idola" untuk manusia dan bukan yang lain.

Tiada ulasan: