Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ahad, Mei 20, 2012

Tiada paksaan

Dalam kefahaman tentang ilmu atau pegangan, jangan kita memaksa atau mendesak orang lain mengikut kefahaman kita. Kadang-kadang apa yang kita pegang dengan yang kita cakap tidak serupa. Kadang-kadang pula apa yang kita cakapkan pula tidak betul.
Perumpamaan mudah kita menyatakan "inilah harta yang mesti dimiliki", sedangkan kita menghunuskan sebilah pedang untuk rakan kita. Kita dakwa pedang itulah harta. Kita dapat menghuraikan dengan baik dari hulu hingga ke hujung mata pedang tersebut. bermati-matian dengan penuh yakin kita sebarkan maklumat tentang apa yg sebenarnya kita tidakpun faham. maka terpengaruh dan terikutlah seketika bagi mereka yang kurang tahu. Namun ramai juga rakan menjauhi kita takut-takut terkena mata tajam yang kita selalu asah.
Bagi orang yang memiliki harta pula, ia tahu bahawa kita tidak memiliki hartapun. Dalam hati mereka...Eh..eh..kalau dilayan akupun jadi kurang cerdik pula!

Tiada ulasan: