Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rabu, Januari 06, 2010

Balik kampung vs balik ke negeri kekal

Rasa seronok akan timbul jika kita nak balik kampung. Apakah agaknya  yang akan kita rasa jika  nak balik ke negeri akhirat, atau dengan kata lain  "mati" ?.

Sesaorang yang saya anggap arif  pernah berkata  bahawa  tiada saat  yang lebih mengembirakan dirinya melebehi saat kematiannya nanti. Kini beliau telah tiada. Ternyata apabila saya melihat mayatnya seolah-olah ia sedang tidur sahaja, seolah-olah ia tidak matipun.

Seorang yang lain pula berkulit hitam seolah-olah India. Semasa hidupnya yang saya tahu beliau selalu berzikir, Apabila mati, Saya lihat mayatnya berwajah mengukir senyum, serta jernih kekuningan.Wallahua'lam.


Bagaimanakah hidup kita hari ini yang kita pandang ?
Bagaimanakah  mayat kita nanti yang akan orang pandang ?


Nota: Sebagai hamba kita tidak mempunyai pilihan. Kerana hak sesaorang hamba hanya satu.....Redha

Tiada ulasan: