Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Khamis, November 28, 2013

Bilakah orang kita akan mampu?

Di antara sampel batu mentah yang belum mampu diusahakan oleh orang kita. Memang tip top tapi kaedah facet sahaja...kecilnya 0.5 -3 cts, jika ada lagi besar saiz tip top ini baram, harga bukan lagi berkadar terus tapi berkadar 10 kuasa 27. Justeru itulah tak muat dek keinginan orang kita. Kita suka yang besar comel dan murah...Saya sendiri rasa macam tidak mampu dan tidak pula sanggup menjual atau memakai yang sintetik. Rasa saya nama batu buatan atau sintetiknya ialah byron @ bayron..mungkin.
Ini pula yang asli: Harga tip top facet grade ini RM 400/carat (untuk harga setiap satu), tiada yang besar. Sila lihat duit 5 sen sebagai perbandingan ukuran. gambar semua batu ialah 50 carat.
Bulih kiro...supo demo kato!...hehe......menne ore lebih diut buat koleksi..ambo penjual sahaja WAW!!!...

 

 
Gambar 5 ketul batu di sebelah kiri duit, dan terdekat dengan mata pemerhati itu adalah dari grade ke 2. Yang lain bewarna gelap adalah grade tip top facet seperti di atas.

Tiada ulasan: