Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Khamis, Jun 17, 2010

nota

beberapa bentuk zamrud Colombia - sila klik zamrud - berminat sila SMS atau e mail

Thursday, June 17, 2010


Banyak cakap..

Bila terlalu banyak cakap dan nafas mulai terasa panas rasanya setan dah bersama kita. Tidak ada lagi manafaat, yang jernih akan mulai jadi keruh, sulaman ketawa kecil hanyalah hipokrit untuk menjaga aib dan kebodohan diri sahaja. Dari menjentik jadi menggodam, dari mencubit jadi mencakar, dari berbisik jadi menjerit. Akhirnya dari kawan jadi lawan. Apa yang kita dapat, kita hanya dapat senyum sinis dan senyum sumbing kerana segala kecerdikan sudah mula hilang, luka dah jadi kudis, kudis akan jadi parut.

Apa sudah jadi...

Sebagai insan, kita mungkin ada membuat kesilapan. Itu lumrah kehidupan. Sebaiknya kesilapan masa lalu mengajar kita erti kebijaksanaan dan tidak mengulanginya. Pendidikan tinggi dari menara gading tidak menjamin kita untuk bepekerti mulia. Pesan orang-orang tua, kesayangan orang jangan diambil, kebencian orang jangan dibuat. Kalau kita bijak menilai, jangan ingat kita tidak dinilai. Masyarakat akan jadi aman jika budi dan adap menjadi pilihan. Elakkan biadap.
0 comments

Tiada ulasan: