Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sabtu, Jun 13, 2009

PERHATIAN: Tempahan Cincin Musim Raya

Untuk perhatian peminat saya mencadangkan kepada yang berhajat agar tempahan cincin untuk musim raya dibuat lebih awal. Ini untuk mengelakkan daripada masalah timbunan kerja tukang. Bila sebut saja menukang cincin, kerjanya lebih lambat daripada menjahit baju melayu. Jika nak pakai baju melayu untuk musim raya biasanya kena tempah dua atau tiga bulan lebih awal. Jika tidak terpaksalah dibeli dikedai sahaja. Kerana tukang baju sudah tidak sanggup terima tempahan.

Untuk pengetahuan peminat juga, barangan cincin hiasan suasa adalah lebih mahal kerana material suasa itu sendiri. Saya terpaksa menjelaskan sedikit di sini kerana memang ada peminat yang kadang-kadang tidak tahu hal ini. Jika sebelum matawang Malaysia jatuh pada tahap sekarang. Upah bagi sebentuk cincin suasa sudahpun mencapai harga diantara RM 350 hingga RM 650 sebentuk bergantung kepada tebal/berat suasa yang digunakan, jenis ukiran dan upah tukang. Bayangkan kini pembuat cincin telahpun sedaya upaya mengekalkan harga yang termampu mungkin!.

Tiada ulasan: