Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rabu, Disember 11, 2013

Zamrud Panjshir Tip Top mentah boleh mencapai nilai $20,000(USD) sebatang.

Sesiapa yang memang kaya boehlah ke Jaipur, India untuk menyertai lelongan batuan zamrud Panjshir, yang dibuat setiap tahun di sana. Zamrud Tip top Panjshir, Afghanistan...Kadang kadang lebih mahal daripada tip top Colombia.
Ciri tip top Zamrud Panjshir yang sangat jelas ialah siaznya panjang
(Ada yang terkeliru dengan batuan mentah tourmalin hijau..haha..), nisbah sepadan yang biasa bagi panjang:lebar ialah 3:1 .Bersih cleans loops, warna terang, tekstur air batu(ais) macam berjeli...melekit-lekit dan menenangkan mata pemerhati...Harga?...huH!!!....jangan tanya...Saya pernah terkejut komodo pada peringkat awal, batuan mentah belum buat apa apa...berat 18 carat = $ 51, 000(USD)....memang pakaian jutawan sahaja...haha....
Sekadar info tentang Raja Batu....Jangan tanya dengan saya pasal nak beli batu ini!...kita boleh tengok gambar kira ok, maaf kerana saya tidak berniat memandang rendah kepada sesiapa...

 Photo: Zamrud Tip top Panjshir, Afghanistan...Kadang kadang lebih mahal daripada tip top Colombia.
Ciri tip top Panjshir yang sangat jelas ialah nisbah panjang:lebar = 3:1  (Ada yang terkeliru dengan batuan mentah tourmalin hijau..haha..).Bersih cleans loops, warna terang, tekstur air batu(ais) macam berjeli...melekit-lekit dan menenangkan mata pemerhati...Harga?...huH!!!....jangan tanya...Saya pernah terkejut komodo pada peringkat awal, batuan mentah belum buat apa apa...berat 18 carat = $ 51, 000(USD)....memang pakaian jutawan sahaja...haha....
Sekadar info tentang Raja  Batu....Jangan tanya dengan saya pasal nak beli batu ini!...kita boleh tengok gambar kira ok, maaf kerana saya tidak berniat memandang rendah kepada sesiapa...

Tiada ulasan: