Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selasa, Jun 09, 2009

Bagaimanakah Menentukan Saiz Cincin Jari Manis Anda ?

Bagi yang pernah memakai cincin, biasanya telahpun tahu saiz cincin jari manis diri sendiri. Bagaimanapun bagi mereka yang tidak pernah memakainya berkemungkinan tidak tahu saiz cincin tersebut. Kadang-kadang mungkin terlintas di fikiran untuk memiliki cincin walaupun suatu masa dahulu tidak pernah terlintas untuk memakainya. Namun oleh kerana tidak tahupun saiz cincin, maka KIV dululah niat di hati.

Saya kadang-kadang menerima e-mail daripada peminat yang tidak tahu saiz cincin untuk diri sendiri. Oleh kerana minat untuk memiliki, maka saiz cincin diukur sendiri dengan mengukur jari manis. Eh! saiz berapa tu?, silaptu sayang! kekadang pelik saiz yang diberi kerana terasa agak over!. Jika ikutkan saiz yang diberikan dah pasti kurang atau lebih sebanyak 1 hingga 6 unit dari sebenar. Sedangkan tersilap + - 1/2 (setengah) nombor sahaja boleh mengurangkan keselesaan memakainya.

Cara lebih tepat ialah dengan menggunakan suatu dawai agak tebal. Cubalah mengukur di bahagian pergelangan dalam (sendi dalam atau sendi kedua dari kuku) jari manis anda. Selepas itu ukurlah garispusat dalam ataupun ukurlilit dalamnya. Selepas dapat nilai itu, gunakanlah jadual untuk menentukan nombor saiz cincin di bahagaian bawah mukasurat pada blog ini. Selamat mencuba !.

Tiada ulasan: