Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Isnin, April 20, 2009

Berbelanja Biarlah Berhemah - Air Boom....Teknologi Nano.






Assalamualaikum.

Dalam entri kali ini saya rasa elok menyentuh sedikit hal berkaitan dengan perbelanjaan. Dalam keadaan harga barang serba mahal kini, bagaimanakah agaknya cara kita berbelanja ?. Cuba semak semula apakah pembiayaan yang telah kita buat dalam masa terdekat ini. Adakah kepada perkara yang betul-betul perlu atau sebaliknya.

Berbelanja biasanya terbatas!. Pun begitu berjimat cermat juga ada batasannya. Terserah kepada kebijaksanaan kita menguruskan kewangan. Kadang-kadang kita perlu membuat sedikit pelaburan demi penjimatan seharian. Contohnya cuba mengurangkan penggunaan petrol kenderaan dengan memasang "kompressor" pada salur minyak kenderaan kita. Modal RM 250 sekali pasang sahaja, minyak kereta jimat daripada 25% hingga 35%. Pasti berbaloi untuk jangka panjangkan?. "Ketapun pick-up". Dalam hal ini saya dah pasang satu alat baru, "Air Boom".... Wah Keta Diesel "buruk" saya yang selalu "senak" perut bila tekan minyak dah OK. Lancar aje. Kalau kereta Petrol lagilah BOOM!. Seorang kawan saya bawak BMW 7 series (Enjin dah tukar ke 2500 cc - asal 3xxx cc), call saya malam minggu lepas, katanya minyak RM 35 sahaja perjalanan keretanya dari Kota Bharu ke Kuantan. Wah bunyi macam BOHONG aje!. Tapi itulah realitinya.

Jadi ahli RM 30 sahaja. 1 air boom RM 150 untuk kereta 2000 cc ke bawah....untuk jangka panjang pasti untung!!!!. Kenapa?, kerana bukan sekadar dapat menjimatkan duit minyak, malah jika kita aktif dapat juga buat pendapatan sampingan. tapi jika sekadar nak pasang pada kereta pinjam takkanlah berbaloi dan bolehlah dikatakan kurang cerdik. Kecuali Memang niat kita nak berbelanja kepada orang tersayang.

Nampaknya saya sudah tersengaja mengiklankan sesuatu di sini. Maaflah kerana ia memang baik untuk penjimatan dan perbelanjaan berhemah bagi yang berminat. Jika di Kota Bharu atau kawasan sekitar sini biasanya saya akan buat testimoni dahulu, tanpa apa-apa bayaranpun, bila dah puas hati guna, barulah masuk ahli (RM180-Dapat satu Air Boom, Satu Nano guard dan terus jadi ahli). Sebab semuanya kerana saling kenal-mengenal. Itulah pentingnya "Kenal", dapat cuba secara percuma dulu. Buat pengetahuan pembaca yang budiman "Air Boom" bermula di kuantan, Malasia. Sekarang sudah mashor di Indonesia, Berunai, Sabah-Serawak, Hong Kong dan baru nak berjinak-jinak di negara Cina. Jika ada rakan yang berminat, silalah hubungi saya untuk keterangan lanjut.

Sekian Wassalam.

Tiada ulasan: