Tak terungkap bertapa dekatnya di antara hitam dan putih matamu, namun ternyata Tuhan lebih dekat


Rujukan Yang Sesuai @ WikipediA

SILA AMBIL PERHATIAN

Jika urusniaga telah berlangsung, dan saya telah terlepas pandang untuk editkan ruangan di blog ini sebagai "Sold" atau "Sold out", saya harap dapat dimaafkan. Takut-takut ada sahabat yang berminat, tetapi barang sudah terjual.

Pihak Kami bersedia mengubah saiz bagi cincin yang dijual sebanyak +- 2 drp saiz asal. Kos tambahan ialah RM 10 - RM 20 shj, keculi perubahan yg melibatkan saiz sangat besar dgn tambahan bahan yg banyak. bergantung kpd keadaan

FOTO

CINCIN//ITEMS YANG TELAH TERJUAL DAN MASIH TERPAPAR, IA ADALAH UNTUK CONTOH/DESIGN IKATAN Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sabtu, Januari 03, 2009

Sejenak Bersama Tukang Permata

Assalamua'laikum dan jumpa lagi.

Petang tadi saya ke Kota Bharu kerana menempah atau mencanai batu permata. Tempat ini adalah di antara yang tersohor bagi saya. Kerana tukang canainya, En. Korie adalah di antara tukang canai permata yang berpengalaman. Jika saudara berhajat mendapatkan hasil canai yang berkualiti, saya mengesyorkan pergilah ke alamat ini, bertempat di Arkid UDA, di tengah pusat bandar Kota Bharu.






Biasanya beliau bekerja 6 hari dalam seminggu kecuali hari Jumaat.


Jarang ahli cincin dan batu permata di Kota Bharu yang tidak kenal dengan En. Korie dalam foto ini.















Petang ni saya sempat menempah 5 permata Marjan(Coral) putih, 6 Marjan merah, 10 kayu teras Gemungal Pulau, 5 Petersite, dan 3 Pancawarna. Minggu ini saya harap dapat disiapkan.





Terpaksalah berpenat sikit. Sebab bukan saya saja nakkan tempahan. Malah tempahan orang lain jauh lebih banyak daripada saya.





Alat membentuk batu permata yang dibeli dari Bangkok, Thailand.













Tiada ulasan: